#76518 - 24-10-2009 10:39
Re: Dagtekst
[Re: Helma]
|
Merudiaan
|
Ja inderdaad, daar heb je het over in een ander topic  de volgende.... Dagtekst van 24/10/2009. "Omdat iemand iets heeft gedaan of gezegd dat je ergert, vertel je daarna aan iedereen hoe woedend je bent en waarom. Men probeert nog wel je te kalmeren door te zeggen dat het wel meevalt, en dat je er beter aan doet het erbij te laten en aan iets anders te denken, maar nee, je blijft je opwinden en schreeuwen dat 'die idioot, die gek nog wat zal beleven'. Is dat verstandig? Ondertussen zit die idioot, die gek rustig thuis, goed beschermd tegen jouw geschreeuw en opgewondenheid. Wie moet er dan onder jouw woede lijden? De mensen om je heen, je ouders, je vrienden, die het niet verdiend hebben dat hun leven zo wordt verstoord. Maar jij bent degene die het meest lijdt. Inderdaad, want jij ondergaat het eerst de stromingen van je psychisch leven, voordat ze andere mensen bereiken. Degene die besluit in harmonie te leven, is de eerste die van deze harmonie profiteert, en wie zich laat gaan in woede of wraakzucht, verwoest eerst zichzelf. Hij of zij zal uiteindelijk wellicht ook anderen te gronde richten, maar berokkent vooral zichzelf het meeste kwaad. Want de wanorde die je in jezelf hebt geschapen, zal je tot in je volgende incarnatie achtervolgen."
Je hart zal ik openen, als je me toelaat. Je weg zal ik verlichten, als je mij er om vraagt. Wijsheid zal ik je schenken, als je je ervoor openstelt. Harmonie kan ik je geven, als je bereid bent te luisteren.
|
|
|
| Berichten: 2822
| Lokatie: Nederland
|
|
|
#76547 - 24-10-2009 15:24
[Re: Jorine]
|
Merudiaan in hart en ziel
|
Maar wel waar!
|
| Berichten: 5313
| Lokatie: ergens onder de zon
|
|
|
#76609 - 25-10-2009 09:39
[Re: gast]
|
Merudiaan
|
Een moeilijke, maar waar!
de volgende
Dagtekst van 25/10/2009.
"Het menselijk wezen is uit God voortgekomen, heeft zijn oorsprong in God, en daarom is het God die in hem handelt en via hem werkt. En aangezien hij uit God is voortgekomen, zal hij op een dag in Hem terugkeren; hij zal verdwijnen als persoonlijke entiteit en met God versmelten. Natuurlijk zullen velen deze idee verwerpen, ofwel omdat het hun absurd voorkomt, ofwel omdat ze het als een onaanvaardbare aanslag op hun individuele vrijheid zien. Maar of het hun aanstaat of niet, het is werkelijk zo. Op een dag zal de mens in God terugkeren. Dus in plaats van je tijd te verdoen met beuzelarijen, het herkauwen van zorgen en grieven en dergelijke, kun je beter, zo vaak als je kunt, denken aan deze goddelijke ziel die jijzelf bent, maar ook weer niet helemaal, omdat je nog niet weet hoe je erbij aan te sluiten. Door deze oefening dikwijls te herhalen, zal je gaandeweg merken dat je je ware voorbestemming ontdekt."
Omraam Mikhaël Aïvanhov
Je hart zal ik openen, als je me toelaat. Je weg zal ik verlichten, als je mij er om vraagt. Wijsheid zal ik je schenken, als je je ervoor openstelt. Harmonie kan ik je geven, als je bereid bent te luisteren.
|
|
|
|
|
|
#76638 - 25-10-2009 13:21
[Re: Beschermengel]
|
Merudiaan en zonnekind
|
Eenheid
|
| Berichten: 2835
| Lokatie: Randstad
|
|
|
#76661 - 25-10-2009 15:38
[Re: Jorine]
|
|
Ja, maar niet zozeer buiten jezelf maar in jezelf 
|
|
|
|
#76662 - 25-10-2009 15:39
|
|
Na het vinden van die eenheid zul je kunnen ervaren wat er met "zo binnen zo buiten, zo boven zo beneden" wordt bedoeld.
|
|
|
|
#76746 - 26-10-2009 09:25
|
Merudiaan
|
Liefde voor jezelf ......  de volgende Dagtekst van 26/10/2009. "Er zijn moeilijke situaties in het leven, waarin je voelt dat één verkeerde beweging, één woord, één inmenging, één ondoordacht gebaar fataal voor je kan zijn. Daarom, als je je in een dergelijke situatie bevindt, begin met overhaast optreden te vermijden; wees stil en verbind je met de geest, zodat hij kan toezien op je gedachten. De gedachten zullen de emoties en gevoelens controleren, die op hun beurt de leiding hebben over je gebaren, je stem en je woorden. Op die manier zal je de juiste houding en de juiste reacties vinden. Welke de omstandigheden ook mogen zijn, het moet een instinctieve reflex voor je zijn om je eerst met de geest te verbinden. Het is alsof je een aansluiting maakt: innerlijk stel je jezelf onder toezicht van de geest, en langzamerhand organiseert en ordent zich alles. Dan handel je op een evenwichtige, harmonische manier, en boek je de overwinning - je bent gered. "
|
|
|
|
|
|
#76910 - 27-10-2009 08:43
|
Merudiaan
|
Dagtekst van 27/10/2009.
"In tegenstelling tot de trotse mens, die ertoe neigt zich minachtend af te zonderen, laat de ijdele mens zich overal zien; hij heeft er behoefte aan te worden opgemerkt, opgezocht, uitgenodigd, gefotografeerd en geprezen. En zelfs al beseft zo iemand dat deze zwakheid hem of haar veel kost (verlies van tijd, geld), het is heel moeilijk deze te overwinnen. De behoefte aan erkenning, aan bekendheid krijgt je telkens weer te pakken en is aanleiding tot allerlei nodeloze, zelfs schadelijke uitgaven. Wat is dan de oplossing? Het is heel natuurlijk om te willen worden erkend, beroemd te zijn, maar geef deze behoefte een andere richting: in plaats van glorieus op aarde, onder de mensen, te willen zijn, streef naar glorie in de Hemel, onder de engelen en aartsengelen. Degene die aardse glorie door goddelijke glorie vervangt, is op weg naar het heil - zijn ijdelheid leidt hem naar de Hemel! Zodra je hebt begrepen, dat je juist moet proberen de Hemel te behagen door aan jezelf te werken, is de ijdelheid niet alleen toegestaan, maar is ze zelfs aan te bevelen."
|
|
|
|
|
|
#77042 - 28-10-2009 09:09
|
Merudiaan
|
Dagtekst van 28/10/2009.
"Soms ontmoet je heel gewone mensen die denken dat ze een of andere grootse missie hebben ontvangen. Zij beschikken niet over bijzondere bekwaamheden of gaven, maar zijn ervan overtuigd dat de Hemel hen heeft uitverkoren om de orde te herstellen in de wereld of om een nieuwe godsdienst te stichten. Je vraagt je af waar ze dergelijke ideeën vandaan hebben gehaald. Natuurlijk, toen wij op aarde kwamen, hebben we allen een opdracht ontvangen. Maar we moeten nog uitvinden welke. 'Wat voor opdracht?' zul je vragen. Om alle zaden van kwaliteiten en deugden, die de Hemel in ons heeft gelegd, tot wasdom te brengen. En dat is al een hele taak op zich! Hoeveel eeuwen, hoeveel duizenden jaren zal het nog duren, voordat we eraan toe zijn alle rijkdommen die wij in ons dragen te ontdekken en te openbaren! Welnu, het is ook mogelijk dat de Hemel een wezen uitkiest voor een bijzondere opdracht. Maar de algemene opdracht voor de mensen is zich stap voor stap te ontwikkelen tot aan de volmaaktheid. Hoe zwak en middelmatig ze ook zijn, ze moeten deze opdracht vervullen: werken, zich verbeteren en evolueren."
Omraam Mikhaël Aïvanhov
|
|
|
|
|
|
#77056 - 28-10-2009 09:35
|
|
Grappig, dat werd gisteravond op die bijzondere avond ook verteld!
|
| Berichten: 5107
| Lokatie: 's-hertogenbosch
|
|
|
#77098 - 28-10-2009 14:53
[Re: Karin]
|
|
Ja, het begint en eindigd bij jezelf 
|
|
|
|
#77185 - 29-10-2009 10:48
|
Merudiaan
|
Eindeloos ...  de volgende Dagtekst van 29/10/2009. "Veel mensen redeneren als een muis die een muizenval nadert! Daar zit een verleidelijk stukje kaas in. Ze twijfelt best wel vanwege het gevaar, maar ze denkt dat ze er heel snel in en uit kan gaan. Dan trekt ze een sprintje, maar de val sluit en vangt haar nog sneller. Op dezelfde manier zegt iemand tot zichzelf: 'Ik ben heel slim, het gaat me lukken om dit brokje te verschalken (lees: bepaalde genoegens smaken, je instinctieve neigingen de vrije loop laten), niets en niemand zal mij kunnen vangen. Ik pak snel wat ik wil, en ga ervan door.' Onmogelijk - hier is een wet van kracht. Zodra je de val raakt, ben je gevangen. Tot dusver heeft niemand kunnen ontsnappen aan de natuur, want zij beheert de muizenvallen. Telkens als je aan een van je lagere neigingen toegeeft, klapt de val dicht en dan, zonder te weten waarom, zit je in moeilijkheden. Maak je geen illusies, zelfs het slimste, handigste individu kan niet ontsnappen aan de wetten, die door de kosmische Intelligentie zijn ingesteld."
|
|
|
|
|
|
#77258 - 30-10-2009 08:51
|
Merudiaan
|
Dagtekst van 30/10/2009.
" 'Zweten zul je voor je brood, totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen.' Dit zijn in Genesis de woorden die God tot Adam sprak na de zondeval. Maar nu komt er een nieuw licht in de wereld, dat een nieuwe betekenis geeft aan alle menselijke activiteiten, en dit licht geeft een andere begrip aan het woord 'werk'. Of je bezigheden nu van intellectuele, artistieke of fysieke aard zijn, zelfs als je uitrust en wandelt, moet je niet alleen alles te vermijden wat op stagnatie kan lijken, maar in jezelf een toestand vestigen van geordende en harmonieuze actie. Het ware werk bestaat erin dat je alle innerlijke en uiterlijke stromen en energieën met elkaar in harmonie brengt, zodat ze samenkomen bij de Bron van het leven, de eerste Oorzaak. Dat is de enige en unieke opvatting, die de leerling voor ogen dient te staan, over het woord 'werk'."
|
|
|
|
|
|
|
|