Merudi Het Levensforum
Merudi

Merudi Home > Nl > Het Levensforum

Pagina 1 van 5 1 2 3 4 5 >
Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
Spring naar:
#63228 - 03-07-2009 00:03 Geld vragen voor fotolezen
NiMS Offline

Merudiaan
Origineel bericht van: Beschermengel
Quote:
Geld vragen voor fotolezingen. Ik vind het niet kunnen.

Is dat echt zo? vragen ze daar geld voor?..dat wist ik niet.

Yep. Mensen die hier eerst op Merudi gratis fotolezingen gaven, zijn er nu niet meer en vragen er geld voor via marktplaats.
[Link naar martkplaats.....]

Ze zeggen dat ze hiermee alleen de mensen lezen die het serieus willen, maar op mij komt het toch echt over als puur geld verdienen. Ik vind het echt niet spiritueel om het zo te doen. Maar goed, hier is het nog steeds gratis smile.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling?
#63231 - 03-07-2009 00:55 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: NiMS]
Serge Offline
Lid
Hey Nims

Serge is terug van lang weggeweest te zijn.

Geld vragen om een gave, ik vind het maar scheef. Het is idd meer geldklopperij geworden dan mensen helpen. Selecteren wie al dan niet menens vraagt naar een reading kun je ook doen aan de hand van hun activiteiten op het forum of hun manier van de vraag te stellen naar een reading.

Ik heb althans altijd geleerd geen geld te kloppen uit een gave. Anders kan ik evengoed de nummers van de lotto uitpendelen..

Maargoed, ik betaal mijn kaartenlegster dan ook wel en bezie dat dan niet echt als een misbruik (wat wellicht onconsequent zal overkomen bij heel wat mensen).

Waar trekken we de grens voor het al dan niet geld vragen voor het ter beschikking stellen van onze of anderen hun gaves?

We betalen tenslotte toch ook een piano virtuoos om te mogen luisteren naar hun bijzondere - daarvoor niet spirituele - talent!

Hoe denken jullie erover?

Grtz en blij terug te zijn, Serge
#63232 - 03-07-2009 01:18 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Serge]
Maryssa Offline

Merudiaan
Welkom terug Serge smile

Als ik een praktijk zou hebben en dus tijd en energie vrij maak voor mensen dan vraag ik er wel geld voor om de doodeenvoudige reden dat ik er dan van zou moeten kunnen leven. Het heeft ook met de energetische balans te maken; iemand komt wat bij je halen dan klopt het dat je er ook wat voor terugkrijgt. Dit hoeft niet altijd in de vorm van geld te zijn maar bijvb iemand doet je tuin, bakt een cake voor je, plakt je lekke band.

Ik vind dat grof geld verdienen aan je gave echt niet kan; dan ben je niet zuiver bezig. Dan ben je jezelf aan het verrijken d.m.v een ander terwijl je juist de ander door jouw gave zou moeten verrijken.

Taoïstisch vers
#63233 - 03-07-2009 01:26 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Maryssa]
Ayasha Offline
Dagelijkse bezoeker
Bij deze de andere kant van het verhaal. Ik ben dus zo'n scheve reader die er "grof geld" aan verdient (geloof me maar, van die tien euro word je niet rijk hoor :(:) Of jullie pakken het anders aan dan mij dat kan ook nog)

Waarom?
Ik zit op een paardenforum en word daar regelmatig benaderd door mensen om een reading te doen. Hoe ze er aan komen? Ik heb het in mijn profiel staan en er staat duidelijk bij dat ik er geld voor vraag. Verder maak ik geen reclame maar ik krijg regelmatig PB's van "ik hoorde van....."

80% van die readings waren mensen die me wilde testen en die, als ze een dagje moesten wachten scheld PB's stuurde. Dat was ik beu. Ik steek er tijd en energie in. Ik help mensen er mee en ik wens geen scheld pb's te krijgen als het effe niet kan. Dus dan doe ik het zo.

Voor die tien euro krijgen mensen 3 a4'tjes met informatie + mogen ze onbeperkt vragen stellen.

Bewerkt door Kath (03-07-2009 01:31)
#63234 - 03-07-2009 02:01 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Ayasha]
Serge Offline
Lid
Kath, laat duidelijk zijn dat ik je niet veroordeelde. Maar ik wou duidelijk stellen dat ik genoeg zaken gezien hebben in kranten, op internet en zelfs op beurzen en tv waarbij mensen hun gave misbruiken. Mensen ferm laten betalen voor hun gave dat het puur om geldbejag gaat en niet meer om het helpen van mensen.

Zoals je hier duidelijk stelt, 10 euro voor enkele A4 pagina's met readinginformatie is in mijn ogen geen misbruik maken van je gave. Het dient als pressiemiddel om curieuze testende mensen af te houden. Je kunt daarnaast een klein centje eraan verdienen wat ik in het geheel niet afkeer.

Ik hoop dan ook dat je niet de stempel krijgt van er geld uit te willen slaan, en ik ben ervan overtuigd dat wanneer jij er zelf zin in hebt nog mensen zal readen op dit forum (en dan bedoel ik uiteraard zoals dat hier gebeurd, gratis zonder er verder op in te gaan).
#63235 - 03-07-2009 02:08 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Ayasha]
NiMS Offline

Merudiaan
Origineel bericht van: Kath
Bij deze de andere kant van het verhaal. Ik ben dus zo'n scheve reader die er "grof geld" aan verdient (geloof me maar, van die tien euro word je niet rijk hoor :(:) Of jullie pakken het anders aan dan mij dat kan ook nog)

Hey Kath,

Ik doelde met dit topic ook niet op jouw hoor maar meer over het algemeen de mensen die het echt doen om het geld. En ik heb wel gemerkt dat er nu toch een paar zijn die het echt voor het geld aan het doen zijn. Wat voor reden ze ook naar de buitenwereld zeggen, zodra je ze geen geld wilt / kunt geven, doen ze niets meer voor je. En dat is vanuit mijn ogen gewoon een foute manier bij het gebruiken van je gave.
#63238 - 03-07-2009 07:44 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: NiMS]
Karin Offline
Merudiaan en medemens
Hoeven mensen met gaves dan niet te eten?

Geregistreerd: 11-05-2007 | Berichten: 4475 | Lokatie: 's-hertogenbosch
#63239 - 03-07-2009 07:48 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: NiMS]
Bellefleur Offline
Merudiaan
Ik ga het algemeen bekijken. Persoonlijk zie ik een onderscheid.
Er zijn mensen met Gaves en het in een werksituatie gieten.(praktijk)
Ze hebben een sociaal statuut en een ruimte en belastingen te betalen, en je betaalt ze.

En er zijn mensen met gaves die hun gaves ervaren als een geschenk, als een gift van de Bron om mensen te ondersteunen, en doen dit buiten hun gewone werksituatie, doch vragen er wat geld voor.

En er zijn mensen met gaves die ze spontaan gebruiken, omdat de Bron mensen naar hen stuurt om ze te helpen, en die geen geld vragen, omdat dit ook niet in hen opkomt om te vragen.
.

Nergens is het de bedoeling dat de laatste groep mensen geld te kort zouden hebben, om gewoon te leven, dus zorgt ook de Bron dat deze mensen niets te kort komen.
Maar geld staat niet meer centraal in hun leven, zij hebben dat losgelaten.

Voor alle drie de situatie's is er vraag en aanbod.
En het is maar net waar je jezelf plaatst.
Ik plaats me bij kategorie 3 en de bron brengt me mensen, die eveneens gratis hun gaves gebruiken als ik hulp nodig heb, terwijl ik zelf ook gratis mijn gave gebruik! en hoe meer ik dankbaar zie hoe deze uitwisseling gebeurt, hoe meer wij elkaar ook tegenkomen!

(gesproken vanuit mijn ervaring)

Bewerkt door Bellefleur (03-07-2009 07:49)
#63241 - 03-07-2009 07:58 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Serge]
Heidelroos Offline
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: Serge

Geld vragen om een gave, ik vind het maar scheef. Het is idd meer geldklopperij geworden dan mensen helpen.

Maargoed, ik betaal mijn kaartenlegster dan ook wel en bezie dat dan niet echt als een misbruik (wat wellicht onconsequent zal overkomen bij heel wat mensen).

Hoe denken jullie erover?

Ik denk dat eenieder voor zichzelf moet weten of zij betalen voor een sessie ja, of nee..

Ik heb heel lang geschilderd en getekend (gratis) voor mensen...Op een gegeven moment gaat daar zoveel tijd inzitten..en ik had gemiddeld vijftien aanvragen per week..

Nu ben ik daar vanaf gestapt..

Ik bied het niet meer gratis aan..
Want ik ging op lokatie, reinigde een huis, of een mens, tekende en schilderde, wat materialen kwijt en véél tijd....

Maar ik vraag bijvoorbeeld voor kinderen nog steeds GEEN geld ..(wel reiskostenvergoeding, tot ik mijn eigen ateliertje heb in de tuin ;))

Dit, omdat de kinderen van deze tijd het erg moeilijk hebben met alles wat ze zien en voelen en geboren zijn met hun nieuwe hersenen.. (Vandaar al die ADHD'tjes, en dat kunnen alleen volwassen ADHD'tjes begrijpen wink )

Nou dat was mijn verhaal..
En dit is mijn link wink
http://www.everyoneweb.com/at/
laugh

Bewerkt door Heidelroos (03-07-2009 08:10)
#63243 - 03-07-2009 08:11 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Heidelroos]
Islandlady Online   content
Dagelijkse bezoeker
Ik kan het wel begrijpen dat je er op een gegeven moment geld voor gaat vragen. Zeker als je zoveel aanvragen hebt dat het meer tijd neemt.
Denk dat iedereen het voor zich moet weten.

Ben het wel met Nims eens dat als ze eerst beloven en dan vervolgens geld vragen. Dat is een beetje jammer!
Andre Besters

#63244 - 03-07-2009 08:23 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Islandlady]
Heidelroos Offline
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: Islandlady
Ik kan het wel begrijpen dat je er op een gegeven moment geld voor gaat vragen. Zeker als je zoveel aanvragen hebt dat het meer tijd neemt.

Ik bied het gewoon niet meer aan wink
Alleen voor kids..

Dus vraag ik nog steeds geen geld voor mijn enige en echte gave wink

Schilderen is een bijkomstigheid voor mij..

Liefssssssssss
#63245 - 03-07-2009 08:26 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Heidelroos]
Dagelijkse bezoeker
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Islandlady

Ik bied het gewoon niet meer aan wink
Alleen voor kids..

Dus vraag ik nog steeds geen geld voor mijn enige en echte gave wink

Schilderen is een bijkomstigheid voor mij..

Liefssssssssss

Dat is toch super! Schilderen zou ik ook weer willen oppakken. Is zo ontspannend.

Liefs
Andre Besters

#63247 - 03-07-2009 08:33 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Islandlady]
Heidelroos Offline
Dagelijkse bezoeker
Wat houdt je tegen? wink
#63251 - 03-07-2009 08:59 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Heidelroos]
Dagelijkse bezoeker
Al mijn schilderspullen door de jonge heren gebruikt smile
Gewoon even nieuwe spullen halen en aan de slag gaan....
smile
Andre Besters

#63289 - 03-07-2009 13:59 Re: Geld vragen voor fotolezen [Re: Islandlady]
Heidelroos Offline
Dagelijkse bezoeker
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... leukkkkkk
DOEN!! laugh
Pagina 1 van 5 1 2 3 4 5 >

Zoeken

Radio goedZO
(Druk op de playlist om te luisteren.)
OPENEN IN POPUP | OPENEN IN WINAMP
Laatste reacties
Aparte droom over zwanger
door Farah
27 minuten 39 seconden geleden
Edelstenen orakel door Jorine
door mono
35 minuten 12 seconden geleden
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic
door Islandlady
42 minuten 39 seconden geleden
Effe reklame ....
door Eniroj
Vandaag om 13:11
Nieuwe foto lezen van Daydream
door Bellefleur
Vandaag om 12:17
Jarigen van vandaag
SpiritualOne (17)
(Bekeken)Populaire Onderwerpen
Spirituele woordenrijger 105822
Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic 96505
Mini wijsheden 36813
liesanne- songs 32410
Links, websites die wij moeten zien! 29944
Paranormale gaves worden erfelijk doorgegeven. 29311
Dromen kunnen waar zijn... 29250
Angst aanvallen en hoe ermee om te gaan 25790
liedjestekst van de dag 22833
12-12-2012 22718

Nothing on this site may be copied without the permissions of the author(s). Copyright Julien Moorrees, Merudi, 2003-2010