#61983 - 23-06-2009 21:13
Re: overgangsklachten
[Re: Lena]
|
Larapinta
Ongeregistreerd
|
En net als vrouwen niet per definitie last hoeven te hebben van de overgang, hebben mannen niet per definitie last te hebben van een midlifecrisis.... Het is een overgang naar een ander stuk in je leven?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
#61986 - 23-06-2009 21:15
|
Merudiaan in hart en ziel
|
Weet je dat ik niet kan wachten tot ik opvliegers krijg, nachtelijk zweten (doe ik nu ook al), snel geïrriteerd ben, en al die klachten die er nog meer bij komen kijken. Nooit meer ongesteld, zere borsten, pijnlijke ovulaties, rugpijn, hoofdpijn is toch wel een heel fijne gedachte en daar heb ik al die andere dingen ook wel voor over. Als het goed is houden die ook eens op 
|
| Berichten: 6290
| Lokatie: waar het schijnt
|
|
|
|
#61989 - 23-06-2009 21:18
[Re: gast]
|
Larapinta
Ongeregistreerd
|
Ja, dat kan ik begrijpen, heb ook wel eens verzucht, de reden dat ik ongesteld word met alle klachten eromheen, hebben voor mij een enorme dienst bewezen, ik heb drie kinderen, eentje in de sterrenhemel, en twee relatief toch heel gezonde kinderen. Dus ik kan me niet voorstellen wat het nog voor nut heeft.... Daarbij kan ik me dan bij anderen weer voorstellen daar helemaal teleurgesteld in zijn doordat ze geen kinderen hebben mogen ontvangen terwijl ze daar wel voor open stonden .... 
|
|
|
|
|
|
|
|
#62784 - 29-06-2009 13:53
[Re: ]
|
Bezig lid te worden
|
Ik ben ook nog maar 43 en zit al volledig in de overgang. Het sukkelen begon al op mijn 41ste. Vind het echt een nachtmerrie. Mijn lichaam en geest zijn helemaal aan het veranderen. Ik herken mijzelf soms niet eens meer .Niet in de spiegel en niet in mijn gedrag. Het is net of neemt iemand anders de touwtjes in de handen. En jij moet dat maar lijdzaam ondergaan.
Veel liefs Thea
|
|
|
| Berichten: 25
| Lokatie: noord holland
|
|
|
|
#62795 - 29-06-2009 15:19
[Re: earthchild]
|
Larapinta
Ongeregistreerd
|
Het is niet niks, de overgang, heb ik al begrepen van meerderen. Maar hopelijk ga ik echt mijn moeder achterna en fiets ik er zo doorheen  Sterkte ermee Thea!
|
|
|
|
|
|
|
|
#62811 - 29-06-2009 16:12
|
Merudiaan
|
Lieve Thea,
Dat klinkt behoorlijk zwaar zowel fysiek als geestelijk. Ik weet dat er op homeopatisch vlak veel aan gedaan kan worden. Misschien eens een bezoek brengen aan een goed homeopatisch arts?
Sterkte!
|
|
| Berichten: 2153
| Lokatie: Gelderland
|
|
|
|
#63048 - 01-07-2009 13:45
[Re: Maryssa]
|
Bezig lid te worden
|
Ik heb al meerdere homeopatische medicijnen gebruikt. Nou moet ik zeggen dat het een beetje verlicht. Ik heb vandaag een acupunctuur afspraak. Deze kan je van de meeste overgangsklachten af helpen heb ik gehoord. Nou ik ben benieuwd. Hij zet me aan de chineese kruiden en gaat spelden in mij prikken
Mijn moeder had het ook heel erg. Zijj is toen aan de hormonen gegaan. Maar dat wil ik absoluut niet. Dat is zo tegen de natuur in. Maar ze was wel van haar klachten af.
Veel liefs Thea
|
|
|
|
|
|
|
#63585 - 06-07-2009 14:15
|
Merudiaan en medemens
|
ben benieuwd naar je ervaring met de acupunctuur 
|
| Berichten: 4590
|
|
|
|
#76797 - 26-10-2009 13:44
|
Bezig lid te worden
|
Hallo allemaal
Ik heb inmiddeld acupunctuur behandelingen gehad in combinatie met cineesekruiden en ik ben van mijn opvliegers en nachtelijk transpireren af. Ik voel me veel fitter, zit beter in mijn vel.
Echt ik ben zooo blij dat ik daar vanaf ben. Wel hoorde ik van mijn therapeut dat het niet bij iedereen help. Maar meide ik zou het gewoon proberen. Ik krijg ook grotendeels mijn geld weer terug via mijn verzekering. Veel sucses, mij heeft het in ieder geval geholpen
Veel liefs Thea
|
|
|
|
|
|
|
#90744 - 12-05-2010 17:08
|
Merudiaan en medemens
|
heeft iemand ervaring met hormoon behandeling?
|
|
|
|
|
#96817 - 30-08-2010 19:51
|
Beginner
|
Lees hier dat sommige graag in de overgang willen komen,nou die weten dus niet wat ze zeggen hoor.Het is een kwelling,tenminste als je er "lekker"inzit. En hormoon behandeling is het gewoon uitstellen ervan.Ze zeggen ook vaak neem de pil,maar als je daar weer mee stopt begint het gewoon weer.Je zal er doorheen moeten of je wil of niet.Er zijn speciale forums over hoor bv. http://www.vrouwenovergang.nldaar kan je lekker klagen en janken,zonder dat iemand raar op kijkt,en je zal er veel herkenning invinden. Sterkte meisie
|
|
| Berichten: 24
|
|
|
|
#96853 - 31-08-2010 13:48
[Re: meisie]
|
Merudiaan en medemens
|
nou graag....  maar het is zoals het is, de tijd blijft niet stilstaan. met klagen en huilen schiet je niets mee op...maar dat dit gebeurd zo op zijn tijd...menselijk toch.... zelf toch gestart met hormoon tabletten ben er niet zo blij mee, maar hou het in de gaten....in mijn geval had uitstellen hiermee niet zo veel zin...(hoewel de weerzin heel erg is...) maar in mijn geval is het ook uitsluiten van eventuele andere dingen...dus ben ik wel in de overgang? ga het 3 maanden proberen en eens kijken wat het doet... verder geloof ik dat verzetten tegen het ouder worden, en de evnentuele klachten niet bijdragen aan dit proces ....
|
|
|
|
|
#96865 - 31-08-2010 18:22
|
Karin
Ongeregistreerd
|
Nou of ik nou weet waar ik over praat of niet, ik zal blij zijn als het bij mij ook begint. De dagenlange hoofdpijn voorafgaand aan de menstruatie, zelfs snachts wakker worden van de koppijn. Je complete energievoorraad verdwijnt, de enorme pms waar ik last van heb mag van mij echt wel verdwijnen en er zijn genoeg kruidjes die me er wel doorheen sleuren. Ik ben die ellende beu, heb mijn 4 kindjes en het is mooi geweest.
Misschien piep ik straks anders maar het is wel zoals ik het nu zie. Ik geloof ook niet dat het voor iedereen een kwelling is eigenlijk, er zijn voldoende vrouwen die er zo doorheen rollen.
|
|
|
|
|
|
|
|
#96871 - 31-08-2010 19:35
|
Tinne
Ongeregistreerd
|
ja, ik heb me wel ingeschreven op dat forum, als overganster  en heb even rondgekeken, en ik ben volgens mij alleen maar rond m'n periode in de overgang!  net als jij , zal ik blij zijn als dat gedoe voorbij is, Karin!
|
|
|
|
|
|
|
|
#97299 - 06-09-2010 13:19
|
Bezig lid te worden
|
Het valt me op dat er steeds meer vrouwen al jonger in de overgang komen. Ben zelf 43, nog net ;-), en bijna een jaar niet ongesteld geweest. Nu iets bloedverlies gehad, maar stelt eigenlijk niets voor. Heb eht wel heel luxe, want heb dus verder nergens last van. Mag dus blijven zo!
|
|
|
| Berichten: 32
| Lokatie: Lelystad
|
|
|
|
|
|
|